tirsdag 9. november 2010

Redesign!

Oppgaven var å lage et produkt av nye ting til et nytt innenfor det yrket du kunne tenke deg å fortsette med eller et yrke du bare ville prøve ut. Jeg vil bli blomsterdekoratør, og derfor ble det det yrket også.


Blomsterdekoratørfaget er et håndverksfag med få tekniske hjelpemidler. Faget har rike variasjonsmuligheter, og befatter seg i stor grad med dekorasjonsmaterialer av levende og tørt plantemateriale, blomster og planter av forskjellige slag settes sammen og benyttes til diverse formål for mennesker i ulike livssituasjoner.
Her er moodboradet mitt: 

Produktet mitt ble ikke helt som jeg vile og hadde tenkt det skulle bli. Men det var ikke langt ifra. Min plan var å lage et hjerte og så henge på rustne skruer og spikrer og lignende. Problemet var bare at jeg ikke fant noe som var rustent. Utenom det var jo selve hjertet som jeg ville og hadde tenkt. 
Det jeg kunne gjort annerledes er joselve formen. Alltid morsomt med forandringer i former. Jeg kunne og neste gang brukt en annen farge på bulljong tråden som gull eller bronse. Bronsen hadde hjulpet med de manglende rustne spikrene. Men det får vi ta neste gang. Ellers er jeg storfornøyd.
Matrialene jeg brukte:
Ståltråd.
Buljong tråd.
Tørket gress/ høy som er malt hvitt.
Og avis.

Den følgende fremgangsmåten er:
Finn frem avis og form det som et hjerte.
Etterpå surrer du stål tråd rundt for å holde formen på hjertet og det hjelper for å få det litt mer kompakt.
Legg høyet rundt hjertet, husk å ha tett og godt med høy så ikke avisen visser.
Surr buljong tråden rundt høyet for å holde det på plass.
Surr godt og tett og prøv å ikke få de pølsete klumpene jeg har fått nå på "halen".
Surr vel og godt og til slutt står du igjen med et sluttprodukt som dette:







































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar